Novice

23.08.2010 Tim Gajser svetovni podprvak
Tim Gajser je na mladinskem svetovnem prvenstvu v Franciji na dirkališču Gueugnon zasedel drugo mesto v kategoriji 85 ccm. V nedeljski finale se je v kategoriji 125 ccm uvrstil Rok Rus in zasedel devetintrideseto mesto. Naslov svetovnega prvaka so odnesli: Jake Pinhancos - ZDA (65ccm), Henry Jacobi - Nemčija (85ccm) in Jordi Tixier - Francija (125 ccm)
Med 20. in 22. avgustom 2010 so se na dirki, ki šteje za svetovno prvenstvo zbrali najboljši motokrosisti mladinci na svetu. Tehnično zelo zahtevna proga Gueugnon – Ste Radegonde je speljana po strmem pobočju in je dolga 1.64 km, za svetovno elito pa je bila odlično pripravljena, kar pomeni zelo namočena in zrahljana. Na ta dogodek, ki se zgodi enkrat letno je odpotovalo deset slovenskih tekmovalcev. Rok Rus, Dejan Zver in Jaka Juvan v kategoriji 125 ccm. Tim Gajser, Anej Braniselj, Matic Milec in Miran Kovačič v kategoriji 85 ccm. Jan Pancar in Luka Milec v letos novi kategoriji tega prvenstva, to je kategorija 65 ccm. Prisostvovalo je dvestodeset motokrosistov iz 34 držav.
V podmladku motokrosa, kategoriji 65 ccm, so bili fantje razdeljeni v dve skupini saj jih je bilo na dirko prijavljenih triinšestdeset. Jan Pancar in Luka Milec sta svoj debitantski nastop začela v A skupini in s progo opravila uspešno. Milec, ki je imel težave z levo dlanjo je odpeljal 23. čas kroga, Pancar s tremi sekundami počasnejšim krogom je bil na 28. mestu. V tej skupini je bil najhitrejši Italijan Nicolas Lapucci. Najhitrejši podmladkar je bil Brian Hsu iz Taivana in je vozil v skupini B.
Brian Hsu, ki je veliko prostega časa med dirkami preživel prav v slovenskem taboru, saj se z našimi mladimi motokrosisti odlično razume, je tudi na kvalifikacijah postavil najhitrejši čas. Milec in Pancar sta bila malce prepočasna za direktno uvrstitev na finalno vožnjo. Milec je zaostajal za najhitrejšim v svoji skupini deset sekund, Pancar pa trinajst sekund. Čakala ju je zadnja možnost v » Last chance« dirki. Luka Milec je med dvajsetimi , ki so štartali na tej dirki že po nekaj krogih prevzel vodstvo, žal pa padel in izgubil možnost za uvrstitev v finale. V želji po dobrem rezultatu je na poti doživel še bližje srečanje s Pancarjem in po padcu odstopil zaradi bolečin v roki. Pancar je končal dirko na štirinajstem mestu in se s tem poslovil od prvenstva. Nastopil je tudi hrvaški predstavnik Luka Crnkovič, ki je končal na osmem mestu in prav tako zaključil z nastopi.
Finale je bil zelo zanimiv, predvsem ker je imel Hsu na kvalifikacija za šest sekund boljši čas od drugouvrščenega. Žal pa mlademu Tajvancu ni šlo vse na roko. Zaradi napake v obeh vožnjeh je obakrat padel in s tem » prepustil« prvo mestu . Tega je zasedel Jake Pinhancos iz ZDA. Drugi je bil Brian Hsu ter tretji Wilson Todd iz Avstralije.
Najštevilčnejša je bila kategorija 85 ccm, kjer je nastopilo devetindevetdeset mladincev v dveh skupinah. Jutranji sobotni trening je najhitreje odpeljal Slovenec Tim Gajser. Bila je to odlična uvertura tega mladega talenta, ki ima v žepu že naslov Evropskega prvaka v kategorijah 65 ccm iz pred dveh let in lanskoletni naslov Evropskega prvaka v 85 kubični kategoriji. Žal pa se je smola za Tima začela že na kvalifikacijah. Zaradi padca enega izmed tekmovalcev in zdravniške službe, ki je bila na progi dalj časa so bile kvalifikacijske vožnje ustavljene. Tim še ni odpeljal kroga, ki bi se mu zdel najhitrejši. Ko so se vrnili tekmovalci na progo je takoj začel s hitro vožnjo in postavil drugi najhitrejši čas, spet pa so se pojavile rumene zastave sodnikov, kar je pomenilo nevarnost na progi zaradi padcev in vožnjo je bilo treba prilagoditi razmeram.
Miran Kovačič, ki se je na to tekmovanje posebej pripravljal je v tretjem krogu prostega treninga začel s hitro vožnjo in enega izmed daljših skokov skočil predaleč. Ob pristanku je z motorjem močno udaril ob tla, kar je botrovalo pri poškodbi noge. Odpeljan je bil v bolnišnico in z dvojnim zlomom golenice je že v soboto odpotoval nazaj v Slovenijo.
Ostali Slovenci so imeli že na treningu rezultate, ki so kazali da bi bila uvrstitev v finale veliko presenečenje. Anej Braniselj in Matic Milec sta nastopila v B skupini skupaj s Timom Gajserjem. Braniselj je bil na 46. mestu z zaostankom petnajstih sekund. Še tri sekunde večji zaostanek pa je na 47. mestu imel Milec.
Nedeljski finale je bil tudi za Slovence živčna vojna, kajti imeli smo najbolj vroče železo v ognju. Jasno je bilo, da je Tim Gajser najresnejši kandidat za osvojitev naslova Svetovnega prvaka. Štart se mu ni posrečil najbolje in v prvem krogu je vozil znotraj deseterice ter že napredoval. Vsak krog je bil bližje prvemu mestu. Ko se je pripeljal do vodilnega se je začela drama. Nemški predstavnik Henry Jacobi, ki je vodil je dobro vedel da mu Gajser diha za ovratnik in je temu primerno tudi vozil. Na dolgem in zelo širokem ovinku je spremenil začeto linijo vožnje in Gajserja povsem odpeljal izven proge. Gajser je za trenutek izgubil razvotežje. Motor je položil na tla, se hitro pobral in nadaljeval z vožnjo še enkrat znotraj deseterice. Spet je napredoval in pripeljal na četrto mesto, kjer je pred njim na tretjem mestu vozil Avstralec Scott Mann. V ospredju sta en ob drugem vozila Jacobi in samo kolo za njim Stefan Ekerold prav tako iz Nemčije. Tako sta »«priletela tudi v cilj. Za njima sta z devetimi sekundami zaostanka »divjala« v cilj Mann in za njim samo za dolžino motorja Gajser.
Četrto izhodišče za drugo vožnjo je bil še večji psihološki pritisk za Tima Gajserja. Tokrat je štartal med peterico in se po drugem ovinku že odpeljal mimo vseh v vodstvo. Tega je samo še raztegoval, dokler ni imel solidne prednosti, ki je celotno dirko nihala med desetimi in petnajstimi sekundami. Za njim se je odvijal boj za svetovnega prvaka. Jacoby je štartal med deseterico in po prvi tretjini odpeljanega časa že zasedel tretje mesto, ki mu je zagotavljalo prestižni naslov. V zadnjih dveh krogih sta ga skoraj že ujela dva Nizozemca, Brian Bogers in Micha Boy De Wall oba vodilna v letošnjem Evropskem prvenstvu. Jacoby je iztisnil zadnje atome moči in uspel zadržati tretje mesto, ter osvojil titulo Svetovega prvaka. Naslov Vice prvaka je šel s Timom Gajserjem in njegovo nemško ekipo Bodo Schmidt, ter nizozemskim mehanikom ERH v Slovenijo. Skupno tretje mesto je osvojil Stefan Ekerold. Tim je na slovesni podelitvi odličij povedal, da bo drugo leto spet priložnost, da osvoji naslov svetovnega prvaka.
Za uvrstitev na štartno rampo štiridesetih tekmovalcev v kategoriji 125 ccm se je potegovalo 49. tekmovalcev. Naši trije so prišli na prvenstvo po rezultatih priprav precej izenačeni, že na treningu pa se je najbolje izkazal Rok Rus s 38. časom in zaostankom sedmih sekund . Dejan Zver je zasedel 47. mesto in s tem zaostal za enajst sekund. Jaka Juvan je z nekaj težavami končal na 49. mestu z devetnajstimi sekundami zaostanka. Trenig je najhitreje odpeljal Jason Clermont iz Francije.
Kvalifikacije za Slovence so bile v konceptu »biti ali ne biti« uvrščen v nedeljski finale. Rok Rus je bil skozi cel razpoložljiv čas na meji in na koncu ostal znotraj štirideseterice kvalificiranih voznikov. Dejan Zver in Jaka Juvan sta štartno rampo svetovnega prvenstva izkusila na Last chance dirki. Juvan se je dobro znašel na štartu in vozil med četverico, ki bi bila uvrščena v finale. Žal je padel in v nadaljevanju vozil nekaj časa z Zverom, ki je med dirko v prostoru za mehanike zamenjal motocikel z rezervnim. Oba sta se s tem nastopom poslovila od prvenstva že v soboto. Zver z devetim mestom, Juvam mesto za njim deseti.
Nedeljski finale je bil za Roka Rusa neobremenjen nastop med elito voznikov dvotaktnih dirkalnikov. Rus je v prvem ovinku naletel na zaplet dveh tekmovalcev in tudi sam padel. Nadaljeval je v svojem ritmu na repu štirideseterice, a vseeno imel nekaj dvobojev s konkurenti. Najhitrejši na samem štartu je bil ameriški predstavnik Joey Savatgy. Kmalu pa se mu je približnal Evropski mladinski prvak te kategorije, Francoz Jordi Tixier, ki je najhitreje odpeljal tudi kvalifikacije. Zanimivo je bilo spremljati dvoboj dveh tekmovalcev s povsem različno tehniko vožnje in podobno hitrostjo. Veliko elegantnega gibanja na motorju in zelo napadalna vožnja, ki jo je peljal Savatgy tokrat ni bila prava rešitev za prvo mesto. Tixier je z bolj statično držo in manj agresivno vožnjo, kar je tipično za evroske voznike, prešel v vodstvo in zmagal prvo vožnjo pred američanom in tretje uvrščenim, še enim francoskim tekmovalcem Sulivanom Jaulinom. Rok Rus je končal to vožnjo na 29. mestu.
Druga vožnja se je začela z dežnimi kapljami, ki so skozi celo dirko padale v različni intenziteti. V ospredju smo še enkrat spremljali dvoboj, ki sta ga uprizarjala Savatgy v vodstvu in Tixier za njim. Približeval se je tudi Pascal Rauchenecker iz Avstrije. Tixier je še enkrat dokazal, da naslov Evropskega prvaka ni bil slučajnost in je američana po nekaj krogih borbe prehitel. V tem dvoboju se je Savatgy tako utrudil , da je na drugo mesto prišel Rauchenecker. Rok Rus je to vožnjo končal pri repu razpredelnice na 36. mestu in s tem osvojil skupno 39. mesto. Zmaga je ostala v Franciji, naslov Svetovnega prvaka ima za letos Jordi Tixier. Drugo mesto je osvojil Joey Savatgy iz ZDA in tretje mesto avstrijski predstavnik Pascal Rauchenecker.
Slovenska ekipa je ob podpori AMZS, ki je letos prvič tekmovalce zbrala na pripravah pred odhodom in najboljšim trem v vsaki kategoriji na dirki zagotovila tudi finančno pomoč, opravila s tem prvenstvo po pričakovanjih. Vsi sodelujoči, tako tekmovalci, kot njihovi spremljevalci in vodstvo ekipe, ki ga že nekaj let opravlja Slavko Rus predstavnik AMZS ob pomoči letošnjega selektorja Romana Jelena, je bogatejša z eno dobro izkušnjo na tekmovanju najvišjega formata. Načrti za v bodoče so še bolj intenzivno pripravljanje mladih na nastope na mednarodnih tekmovanjih.
Tekst in foto: Matjaž Košir

Tim Gajser (prvi z leve) na drugem mestu

Anej Braniselj

Tim Gajser v akciji

Rok Rus

Dejan Zver

Jan Pancar

Luka Milec

Matic Milec

Jaka Juvan

Del ekipe